Books Outlet

Îmbunătăţirea continuă şi managementul variaţiilor pentru creşterea performanţei

Preț: 39,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor:
ISBN: 973-87304-4-9
Editura:
Anul publicării: 2005
Pagini: 228
Format: 16,5 x 23,
Categoria: Diverse

DESCRIERE

Cartea se adresează în principal managerilor, conducătorilor de organizaţii şi nu în ultimul rând conducătorilor de afaceri, dar este utilă tuturor.
Cartea se adresează începătorilor, nu experţilor în îmbunătăţirea continuă. Se adresează şi managerilor, care trebuie să înţeleagă despre ce este vorba, în dorinţa de a fi atraşi către această cale pentru reuşită.
Această lucrare a apărut în intenţia de a prezenta şi altora experienţa unei organizaţii care, având cultură pentru calitate, şi-a pus problema de a ţine pasul cu cei mari din domeniul ei de activitate.
Toate metodologiile moderne în domeniul calităţii, teoretizate, documentate şi apoi aplicate pe scară largă, nu au fost concepute în laboratoare. Ele au pornit de la aplicaţii practice care au beneficiat de minţi novatoare, de susţinerea unor manageri deosebiţi, capabili să-şi asume riscuri dedicate progresului.
Cartea reflectă abordarea unor practicanţi, de aceea este foarte utilă celor care „luptă în linia întâi”. Nu puţine au fost situaţiile în care proiecte frumoase pe hârtie au eşuat în practică. Această lucrare încearcă evitarea unor astfel de situaţii.

CUPRINS

Introducere
Cum a apărut cartea
Condiţii, documentare
1. Necesitatea îmbunătăţirii continue
Mediul concurenţial
Scopurile organizaţiei
Performanţele organizaţiei, eficacitatea şi eficienţa
Mod de lucru, filozofie a companiilor de succes
Impunere prin standarde
2. Calitatea ca nivel de satisfacere a clienţilor
Calitatea şi conformitatea
Definirea produselor / serviciilor
3. Abordarea bazată pe procese a managementului şi a fabricaţiei
Definirea proceselor
Abordarea bazată pe procese
Funcţiile organizaţiei, tendinţa de operare independentă
Percepţia clienţilor
Obiectivele, ca ieşiri ale unor procese
4. Situaţia actuală în majoritatea organizaţiilor
Cultura organizaţiei
Lucrul în echipă
Abordarea schimbărilor
Binele colectivului faţă de binele individual, al organizaţiei faţă de cel al funcţiei
Folosirea datelor (selectare, culegere, prelucrare)
5. Principii şi baze teoretice
Variaţiile, principala problemă
Performanţe şi costuri
Caracteristicile cheie
Evaluarea performanţelor proceselor / caracteristicilor
Îmbunătăţirea continuă
6. Metodologii de îmbunătăţire
Scurt istoric
Six Sigma, exemple de reuşite
Sistemul Avansat de Calitate (AQS)
Controlul statistic al proceselor
7. Metodologia de îmbunătăţire continuă şi managementul variaţiilor
Ce este metodologia de îmbunătăţire continuă şi managementul variaţiilor?
De ce este necesară?
Îmbunătăţirea continuă şi managementul variaţiilor, ca strategie
8. Lansarea proiectelor, tipuri de proiecte
Abordarea problemelor
Identificarea necesităţilor
Selectarea proiectelor
Tipuri de proiecte
9. Echipele multidisciplinare aferente proiectelor
Componenţa echipelor
Selectarea membrilor echipelor
10. Fluxul de îmbunătăţire continuă şi managementul variaţiilor
Prezentarea fluxului
Prezentarea celor 10 etape
11. Tehnici aplicabile în derularea proiectelor
Tehnici folosibile, criterii de selectare
Prezentarea a 27 tehnici
Instrumente pentru lucrul în echipă
12. Rolul managementului
Îmbunătăţirea continuă şi managementul variaţiilor în strategia organizaţiei
Model de strategie
Resursele
Susţinerea, evaluările periodice
13. Exemple
Proces de management
Proces de fabricaţie
Instrumente ajutătoare
14. Definiţii
Bibliografie

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0344 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.